Lepsze i gorsze filmy, które obejrzałam w ostatnim czasie
Hej! W ostatnim czasie sporo czasu poświęciłam oglądaniu filmów. Jeszcze kilka lat wstecz, moim numerem jeden były horrory. Ich tematyka też była określona, bo żadne prócz tych paranormalnych mnie nie interesowały. Rozlew krwi, zombie czy wampiry to nie jest coś, co mnie interesowało. No dobra, seria Zmierzch była wyjątkiem, ale czy to był horror? :D
Problem zaczął pojawiać się, gdy miałam już trudność znaleźć interesujący mnie film. Wtedy też zaczęłam przeglądać inne kategorie, które teoretycznie wydawały się być ciekawe. Królowały u mnie wtedy:
- filmy psychologiczne
- komedie
- komedie romantyczne
- dokumentalne
Filmy, które najbardziej zapadły mi w pamięci
- Nocne Istoty (Aterrados) horror
- Antidotum 2021 (Antidote) thriller/horror
- Basen (The Swimming Pool) thriller psychologiczno-erotyczny
- Farma (The Farm) horror
- Lampor: Latająca trumna (Lampor: Keranda Terbang) dramat/horror
- Krwawy Test (The Final) dramat/horror
- Planeta Singli 1, 2 i 3 komedia romantyczna
- Pułapka (Hard Candy) dramat, thriller
Amerykańska produkcja z 2005 roku, o tym jak 14-letnia dziewczyna postanowiła zaczaić się na pedofila, knując niemalże plan idealny.
Przyznam, że nie oczekiwałam od tego filmu zbyt wiele. Włączyłam go dla zabicia czasu. Akcja w filmie jest na tyle dynamiczna. że po kilkunastu minutach oglądałam go ze 100% skupieniem. Zero monotonii.
- Baba Jaga: Koszmar Ciemnego Lasu (Yaga. Koshmar Tyomnogo Lesa.) horror
Nareszcie produkcja od naszych wschodnich sąsiadów. Film powstał w Rosji w 2020 roku. Głównym motywem są tu znikające dzieci, o których nikt nie pamięta. A wszystko zaczyna się od momentu. kiedy mały chłopiec dostrzega zniknięcie własnej siostry.
Nie wiem, czy zaliczyłabym ten film to horrorów pomimo, że od samego początku panuje w nim dość mroczny klimat. "Ciągnięcie" na raz dwóch oddzielnych wątków nie raz sprawiał, że się gubiłam i po prostu nie wiedziałam o co chodzi.
- Gra W Śmierć (Game of Death) horror
Film produkcji francusko-kanadyjsko-amerykańskiej z 2017 roku. Opowiada o grupce młodych ludzi, którzy znajdują elektroniczną grę. Jej przewodnią myślą, jest "zabij albo zostań zabity", oczywiście młodzi nie umieją się jej oprzeć. Bardzo szybko zaczynają tego żałować.
Jeśli ktoś lubi strzelaniny, dreszczyk emocji oraz lejącą się krew to tak, ten film będzie odpowiedni. Dla mnie po prostu "ok" ale bez szału, być może dlatego, że nie przepadam za filmami z dużą ilością krwi.
- 4 Metry Pod Wodą (The Deep End) thriller
Produkcja amerykańska z 2016 roku opowiadająca o dwóch siostrach, które po długiej rozłące chcą nadrobić trochę czasu razem. Wybierają się na basem, gdzie, gdzie obie uwięzione będą musiały walczyć o swoje życie.
Niektóre sceny w filmie bardzo mnie denerwowały, a najbardziej naiwność obu sióstr, choć wiem, że to tylko taki scenariusz. Wydaje mi się, że to jest coś co można obejrzeć sobie wieczorem do kolacji pod ciepłym, grubym kocem. Ot, taki zabijacz czasu.
- Babadook (The Babadook) horror psychologiczny
Film, produkcji kanadyjsko-australijskiej z 2014 roku, przedstawiający matkę samotnie wychowującą sześcioletniego syna. Niestety, chłopiec upiera się że nocami nawiedza ich straszny potwór.
Horror, który zostawił ślad w mojej psychice. Oglądając go, czułam wielki dyskomfort. Może to być spowodowane tym, że również wychowuję samotnie syna przez co film odbierałam bardzo osobiście. Niemniej, bardzo polecam!
- Profil Śmierci (Friend Request) horror
Horror produkcji niemieckiej z 2016 roku. Opowiada o nastolatce popularnej w swojej szkole, ta zaprzyjaźnia się z inną, samotną studentką która wkrótce popełnia samobójstwo. Od tej pory, popularność dziewczyny rujnują wpisy na mediach społecznościowych.
Film ciekawy, nawet wciągający. Można z niego wyciągnąć pewne wnioski, dający do myślenia.
Oglądałam jedynie Planetę Singli, wszystkie części i mi też się ten film podobał.
OdpowiedzUsuńChętnie coś z tej listy obejrzę w długi jesienny wiedzór :)
OdpowiedzUsuńPierwszy raz spotykam się z tymi filmami, no może oprócz Planety Singli, bo kawałek chyba 1. obejrzałam, ale nie dooglądałam do końca :D Bardzo zaintrygowałaś mnie tym Antidotum, 4 Metry pod Wodą i Profil Śmierci, postaram się obejrzeć ;) Dzięki za polecenie!
OdpowiedzUsuńO matko same straszne filmy niemal :D Nie dla mnie, chyba bym umarła je oglądając haha :D Ale planetę singli znam - też 3 części, ale uważam, że im dalej tym gorzej. 1 była super, reszta już mniej.
OdpowiedzUsuńChętnie zostaję z Tobą na dłużej i zapraszam także do mnie ;)